Pressemeddelelse: Pernille Sams er ny formand for World Animal Protection Danmark

04. Maj. 2017

Pernille Sams er ny formand for World Animal Protection Danmark

På organisationens netop afholdte generalforsamling tiltrådte Pernille Sams som ny formand i bestyrelsen.

Det er problematisk at DR legitimerer dyremishandling.

"Jeg er utrolig glad for min nye rolle som bestyrelsesformand for World Animal Protection. Det ligger mig meget på sinde at dyr skal have et godt liv, behandles ordentligt og med respekt. Det er et fantastisk stykke arbejde, som World Animal Protection gør for at beskytte dyr over hele verden. En indsats, som jeg er stolt af at stå i spidsen for. Jeg håber, at jeg kan hjælpe organisationen til at blive endnu bedre, og at nå endnu bredere ud med sit arbejde, så vi øger kendskabet til World Animal Protection her i landet," - siger Pernille Sams og fortsætter: "Det er mit håb at vi kan blive endnu mere synlige, få endnu flere mennesker og fonde til at støtte op om arbejdet og derfor få mulighed for at hjælpe endnu flere dyr."

World Animal Protection glæder sig over valget af Pernille Sams som organisationens nye formand og ser frem til et godt og konstruktivt samarbejde.

Pernille Sams er ejendomsmægler og jurist, har stor erfaring med bestyrelsesarbejde og har tidligere siddet i Folketinget. I dag driver hun sit ejendomsmæglerfirma med speciale i liebhaverejendomme, som også er kendt bl.a. fra TV2-programmet Liebhaverne.

World Animal Protection er en global dyrebeskyttelsesorganisation, der har beskyttet dyr mod udnyttelse og mishandling i mere end 50 år. Organisationen har til sigte at skabe positive forandringer for dyr ved at eksponere dyremishandling og bane vejen for bæredygtige løsninger - globalt såvel som lokalt. Organisationen samarbejder med FN og rådgiver regeringer om dyrevelfærd, og er involveret i lokalt dyrebeskyttelsesarbejde i mere end 50 lande.

Kontaktinformation
Mere information om World Animal Protections arbejde kan fås hos presseansvalig Johanne Hauch Jensen

Email:  johannehauchjensen@worldanimalprotection.dk

Kategorier: